Er is veel onzekerheid over het coronavirus en er zijn daarmee ook veel vragen.


Dit kunnen wij heel goed begrijpen en natuurlijk delen wij deze zorgen. Als u een reis heeft geboekt heeft u ongetwijfeld de nodige vragen. Op deze pagina hopen wij de meeste vragen te kunnen beantwoorden. Daarnaast kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze reisspecialisten werken vanuit kantoor en huis, en zijn bereikbaar tijdens kantooruren.

Allereerst verwijzen wij u naar de pagina met veelgestelde vragen van het ANVR.

Per land of regio wordt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken een reisadvies opgesteld. U kunt deze reisadviezen online bekijken.

De situatie verandert dagelijks. Wanneer u bij ons een reis hebt geboekt en het is niet mogelijk of veilig om deze reis te maken dan nemen wij contact met u op. Voor overige reizigers: zolang u niets van ons hoort, betekent dit dat uw reis nog bevestigd staat.


Moet ik mijn restantbetaling toch overmaken?

Namasté Reizen is een financieel gezond bedrijf en we zijn aangesloten bij de SGR. Mocht er toch een situatie ontstaan die ons bestaan in gevaar brengt, dan dekt de SGR te allen tijde uw reissom. Maak openstaande aan- of restantbetalingen daarom over volgens afspraak. Als betalingen niet volgens afspraak plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt om dit als een annulering te behandelen en worden er annuleringskosten aan u doorberekend.


Waar vind ik meer informatie over het virus?

Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:

RIVM

WHO


Kan mijn reis doorgaan?

Het is onzeker wat er de komende tijd gaat gebeuren. Gelukkig is het mogelijk om in (delen van) Europa op reis te gaan. Wij hopen natuurlijk dat verre bestemmingen snel gaan volgen. Op de website www.nederlandwereldwijd.nl heeft de Nederlandse Overheid overzichtelijk gemaakt naar welke landen u op dit moment kunt reizen.

Of uw reis door kan gaan is van meerdere factoren afhankelijk:

  • het advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • of de grenzen van uw bestemming open zijn voor toeristen uit Nederland/België
  • of uw vlucht nog wordt uitgevoerd

Wij nemen uiterlijk drie weken voor uw vertrek een beslissing over het wel of niet doorgaan van uw reis gebaseerd op bovenstaande factoren.


Wat gebeurt er als mijn reis niet door kan gaan?


Uitstellen

We kunnen de reis uitstellen naar een andere datum. Hierbij doen wij er alles aan de reissom gelijk te houden aan de huidige reissom.

Voucher

Door de situatie die door het Corona virus is ontstaan wordt de reisbranche geconfronteerd met een groot aantal annuleringen en de verplichting aan reizigers de vooruitbetaalde reissommen terug te betalen. Een en ander kan tot problemen in de cash flow leiden. De SGR heeft daarom de Corona Voucher in het leven geroepen. Aan reizigers wordt gevraagd om de reis om te boeken of om een voucher te accepteren voor een reis op een later tijdstip.

1. Met ingang van 16 maart 2020 beschouwt SGR door aan SGR deelnemende organisatoren uitgegeven vouchers als vallende onder de dekking van SGR in de zin van artikel 3 van de SGR garantieregeling met inachtneming van punt 2 t/m 7 van dit besluit.
2. De waarde van de voucher kan niet meer zijn dan de (aan)betaling die gedaan is op de reis die geannuleerd is vanwege het Corona virus en welke reis oorspronkelijk ook onder de garantie van SGR viel.
3. De voucher dient een expliciete geldigheidsduur te bevatten van maximaal een (1) jaar na datum van uitgifte.
4. Dit besluit heeft een tijdelijk karakter en vervalt op 31 december 2020 ten aanzien van de uitgifte van Corona-vouchers met garantie van SGR, onverminderd de mogelijkheid dat het bestuur na goedkeuring van de Raad van Toezicht deze termijn kan verlengen.


En als ik niet tot 3 weken voor vertrek wil wachten?

Heeft u voor uzelf al besloten dat u niet op reis wil gaan en wilt u niet afwachten tot drie weken voor vertrek, dan kijken we graag samen naar de mogelijkheden om de reis om te boeken. Het is mogelijk dat er extra kosten verbonden zijn aan het uitstellen of omboeken van uw reis. Wij zullen proberen deze te beperken, maar mocht hier sprake van zijn dan worden deze aan u doorberekend. Mocht u de reis niet willen omboeken of uitstellen, maar geheel willen annuleren dan berekenen wij de werkelijke annuleringskosten.


Alternatieve bestemmingen buiten Azië

Mocht uw reis door Azië niet door kunnen gaan dan hebben wij de mogelijkheid deze om te boeken naar een bestemming die wel open is. Klik hier voor meer informatie.